Przewaga reklamy w social media nad innymi formami marketingu

Chcesz skutecznie wypromować swój produkt? A może twoim celem jest zwiększenie grona klientów firmy i pozyskanie dla niej nowych odbiorców? W obu tych przypadkach reklama w social mediach okaże się dla ciebie bardzo pomocnym i wyjątkowo przydatnym rozwiązaniem. Ma ona znacznie więcej zalet od klasycznych form reklamy, które umieszczane są głównie w telewizji, prasie bądź radiu.

Tylko media społecznościowe pozwalają ci na bezproblemowe wchodzenie w interakcje z klientami. Użytkownicy mogą polubić twoją stronę, lajkować występujące na niej zdjęcia czy filmy, a także komentować publikowane na niej posty. Jeżeli treści będą interesujące, na pewno w jakiś sposób na nie zareagują. Minus jest taki, że nie masz pełnej kontroli nad działaniami Internautów, dlatego też nigdy nie wiesz, czy ich reakcje będą pozytywne. Ale przecież nawet z tych negatywnych możesz coś wyciągnąć. Oczywiście typowo obraźliwe komentarze powinieneś usuwać, jednakże jeśli pod postem pojawi się odpowiedź, że produkt z jakiegoś powodu nie spełnia wymagań, powinieneś na nią sam zareagować i wytłumaczyć klientowi, dlaczego jest zupełnie inaczej. Krytyka jest czymś normalnym. To też normalne, że twoja reklama w social mediach nie wszystkim będzie się podobać. Nie powinieneś zresztą starać się zadowolić wszystkich. Jeżeli bowiem twoja firma zajmuje się produkcją zabawek dziecięcych, zaczniesz tworzyć swoje profile w sposób radosny, używając w nich jasnych kolorów i mówiąc ciepło o dzieciach oraz samym rodzicielstwie. Pomyśl wcześniej o tym, kto tak naprawdę jest twoim klientem. Spróbuj wczuć się w jego rolę i określić, co na niego mogłoby najlepiej zadziałać.

Reklamy w social media przybierają też rozmaite formy. Mogą być po prostu zdjęciami z krótkimi opisami, ale też i filmikami promocyjnymi bądź długimi merytorycznymi postami. Najlepiej by było, gdybyś korzystał z wszystkich tych zróżnicowanych opcji. Nie ograniczaj się wyłącznie do dodawania zdjęć. Spraw, by profil twojej firmy był atrakcyjny i zawsze zaskakiwał czymś klientów.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *